Pengaruh Nilai Pelanggan Dan Variasi Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Soehendar Coffee

Authors

  • Muhamad Fadilah Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bima
  • Irma Mardian Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Bima

DOI:

https://doi.org/10.58192/ebismen.v2i4.1415

Keywords:

Influence of Customer Value and Product Variation, Soehendar Coffee Customer Satisfaction

Abstract

This research aims to determine the influence of customer value and product variety on Soehendar Coffee customer satisfaction. Data collection techniques use observation, questionnaires and literature study. The sample in this study was 30 respondents with the sampling technique being purposive sampling, namely customers who had purchased Soehendar Coffee products at least once. The data analysis technique uses multiple linear regression analysis. The research results show that partially, neither customer value nor product variety have a significant influence on Soehendar Coffee customer satisfaction. Simultaneously, customer value and product variety have a significant influence on Soehendar Coffee customer satisfaction.

References

Algifari. 2000. Analisis Regresi. Teori Kasus & Solusi. Yogyakarta: BPFE UGM.

Dasriwahyuni, Dia & Firdaus, Tifani Ratu. 2020. Pengaruh Kualitas Pelayanan, Kepuasan Pelanggan dan Nilai Pelanggan dalam Meningkatkan Loyalitas Pelanggan pada Swalayan Grand Citra Lubuk Buaya Koto Tangah Padang. Jurnal Matua. Vol. 2 (1). Halaman 63-80.

Ghozali, Imam. 2013. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Husein, Umar. 2003. Metodologi Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis Bisnis. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka.

Kotler, Philip. 2012. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Kotler, Philip & Keller, Kevin L. 2008. Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.

Krisnanto, A. & Yulianthini, N. N. 2021. Pengaruh Nilai Pelanggan dan Kepercayaan terhadap Kepuasan Pelanggan Pengguna Jasa Gojek di Kota Singaraja. Jurnal Manajemen dan Bisnis. Vol. 3 (1). Halaman 74-80.

Pawarti, Gurit., Ngatno & Hadi, Sudharto P. 2022. Pengaruh Variasi Produk terhadap Pembelian Ulang dengan Kepuasan Konsumen sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus pada Konsumen Supermarket Toko Pomo, Boyolali). Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis. Vol. 11 (1). Halaman 1-8.

Paputungan, Tatinaya., Tamengkel, Lucky F. & Punuindong, Aneke Y. 2022. Pengaruh Nilai Pelanggan dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Pelanggan PT. Telkom Kotamobagu. Jurnal Productivity. Vol. 3 (2). Halaman 181-186.

Sugiyono. 2014. Metode Penelitian Kuantitatif Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. 2015. Metode Penelitian Pendidikan (Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif dan R&D). Bandung: Alfabeta.

Tjiptono, Fandy. 2014. Pemasaran Jasa (Prinsip, Penerapan, Penelitian). Yogyakarta: ANDI.

Wardhani, Febila Kusuma & Dwijayanti, Renny. 2021. Pengaruh Store Atmosphere dan Keragaman Produk terhadap Kepuasan Pelanggan: Studi Pada Pelanggan Coffee Shop Rustic Market Surabaya. Jurnal Sains Sosio Humaniora. Vol. 5 (1). H

Downloads

Published

2023-10-04

How to Cite

Muhamad Fadilah, & Irma Mardian. (2023). Pengaruh Nilai Pelanggan Dan Variasi Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan Soehendar Coffee. Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen, 2(4), 259–284. https://doi.org/10.58192/ebismen.v2i4.1415

Similar Articles

<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.