Pengaruh Word Of Mouth, Harga, dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Produk di Abadi Digital Printing Kota Kediri
DOI:
https://doi.org/10.58192/ebismen.v2i4.1424Keywords:
word of mouth, price, product qualityAbstract
This research aims to analyze the influence of word of mouth, price and product quality on product purchasing decisions at Abadi Digital Printing, Kediri City. This type of research is quantitative research. The sampling technique in this research was using the Accidental Sampling method. This research uses analytical techniques of validity test, reliability test, correlation coefficient test (R), multiple linear regression test, T test, and F test. The results of the research show that there is an influence of word of mouth, price, and product quality on product purchasing decisions in eternal digital printing in the city of Kediri.
References
Arikunto. (2013). Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Ary Wicaksono, M. P. (2016). Pengaruh Iklan dan Word Of Mouth terhadap Brand Awareness Traveloka. E-Jurnal Manajemen Unud, Vol.5, No.8, 5098-5127.
Buchari, A. (2009). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: CV. Alfabeta.
Dharmamesta. (2008). Manajemen Pemasaran . Yogyakarta: Liberty.
Fernando, M. F. (2018). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi dan Distribusi terhadap Keputusan Pembelian Produk Sanitary Ware ToTo di Kota Denpasar. E-Jurnal Manajemen Unud, Vol.7, 441-469.
Ghozali, I. (2011). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.
Ghozali, I. (2012). Aplikasi Analisis Multivarial dengan Program SPSS. Semarang : Universitas Diponegoro.
Keller, & Kotler. (2016). Marketing Management. Boston : Pearson Education.
Kotler , P. (2005). Manajemen Pemasaran, Jilid 1 dan 2. Jakarta: PT Indeks Kelompok Gramedia.
Kotler, P. (2007). In Prinsip Prinsip Pemasaran (p. 36). Jakarta: Erlangga.
Kotler, P. (2009). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2008). Prinsip Prinsip Pemasaran, Jilid 1. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2012). Prinsip Prinsip Pemasaran. Edisi 13. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2014). Priciples Of Marketing, 12th Edition, Jilid 1 Terjemahan Bob Sabran. Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Prinsip-Prinsip Pemasaran, Edisi 13, Jilid 1. Jakarta : Erlangga.
Kotler, P., & Keller, K. (2010). Manajemen Pemasaran. Jilid I. Edisi 12. Jakarta: PT. Indeks.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2008). Prinsip Prinsip Pemasaran (Perilaku Konsumen dan Keputusan Pembelian). Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Marketing Management. 13th Edition. In B. Sobran, Manajemen Pemasaran. Jilid 2. Edisi 13. New Jersey dan Jakarta: Pearson Prentice Hall dan Erlangga.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2014). Manajemen Pemasaran. Edisi 14. Jakarta: Erlangga.
Kurtz, C. (1998). Service Marketing. New Jersey: Prentice Hall Inc.
Lotulung, S. C. (2015). Pengaruh Kualitas Produk, Harga dan WOM (Word Of Mouth) terhadap Keputusan Pembelian Handphone Evercross pada CV. Tristar Jaya Globalindo Manado. Jurnal EMBA Vol.3 No.3, 817-826.
Lupiyoadi, R. (2013). Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi Ketiga. Jakarta: Salemba Empat.
Mangkunegara, A. (2010). Perilaku Konsumen. In Edisi Revisi. Cetakan Keempat. Bandung: PT. Refika Aditama.
Misbahudin, & Hasan, I. (2013). Analisis Data Penelitian Dengan Statistik. Jakarta: Bumi Aksara.
Peter, & Olson. (2014). Perilaku Konsumen dan Strategi Pemasaran. Jakarta: Salemba Empat.
Pramutoko, Bayu. (2014). Manajemen Pemasaran. Kediri : CV. Dimar Intermedia.
Prayitno , B. B. (2019). Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Citra Merk, dan Word Of Mouth terhadap Keputusan Pembelian Yamaha R15. Jurnal Ilmu dan RIset Manajemen Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi (STIESIA) Surabaya, 1-21.
Schiffman, L. G., & Kanuk, L. L. (2010). Consumer Behaviour: 10th Edition. New Jersey: Inc-Prentice Hall.
Sugiono. (2013). Metode Penelitian Pendidikan Pendekatan Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2010). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2016). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: PT. Alfabet.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kualitatif, Kuantitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Suryani. (2013). Perilaku Konsumen di Era Internet: Implikasinya Pada Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Tampinongkol, V. M. (2018). Analisis Pengaruh Word Of Mouth, Kualitas Produk, dan Brand Image terhadap Keputusan Pembelian Sepatu Converse di Manado Town Square. Jurnal EMBA Vol.6, No.4, 2008-2017.
Tjiptono, F. (2001). Strategi Pemasaran. Edisi Pertama. Yogyakarta: Andi Offset.
Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran. Edisi III. Yogyakarta: CV. Andi Offset.
Tjiptono, F. (2011). Strategi Pemasaran. Yogyakarta: CV. Andi Offset.
Tjiptono, F., & Chandra, G. (2012). Service, Quality Satisfaction. Yogyakarta: Andi Offset.