Strategi Pemasaran CV. Indo Jaya Bersatu Dalam Meningkatkan Profit Perusahaan dan Menarik Minat Konsumen

Authors

  • Adella Desy Kurniawati
  • Bambang Suwarsono Universitas Islam Kadiri
  • Brahma Wahyu Kurniawan Universitas Islam Kadiri

DOI:

https://doi.org/10.58192/ebismen.v2i4.1329

Keywords:

Marketing Strategy, Profit, Consumer Interest

Abstract

A marketing strategy consisting of product, price, promotion and distribution is a strategy that can increase company revenue and attract consumer buying interest. The aim of this research is to explain the marketing strategy of CV Indo Jaya Bersatu and its implications in increasing company profits and attracting consumer buying interest. This research is research conducted using qualitative research methods with a qualitative descriptive approach. The main data sources in this research are CV Indo Jaya Bersatu employees and CV Indo Jaya Bersatu consumers. The results of this research indicate that the 4P marketing strategy implemented by CV Indo Jayaable to increase the company's profit by increasingThe company's revenue, which was originally at IDR 5,101,243,500.00 with net income of IDR 3,197,670,700.00 in 2017, increased to IDR 7,740,548,500.00 with net income reaching IDR 6,712,445,600.00 in 2022. Growing interest among CV Indo Jaya Bersatu consumers, there is a transactional interest, namely CV Indo Jaya Bersatu consumers tend to like making transactions with CV Indo Jaya Bersatu because of the good quality and service.

References

Abdullah, Thamrin dan Tantri, Francis. (2013). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Rajawali Press.

Abdurrahman, Nana Herdiana. (2015). Manajemen Strategi Pemasaran. Bandung: Pustaka Setia.

Anoraga, Pandji. (2009). Manajemen Bisnis. Jakarta: PT Rineka Cipta.

Arif, Nur Rianto. (2012). Dasar-dasar Pemasaran Bank Syaria. Bandung: Alfabeta.

Asri, Marwan. (1991). Marketing. Yogyakarta: UPP-AMP YKPN.

Assauri, Sofjan. (2002). Manajemen Pemasaran Dasar, Konsep dan Strategi. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Assauri, Sofjan. (2017). Manejemen Pemasaran; Dasar, Konsep dan Strategi. Jakarta: Rajawali Press.

Astuti, Dian Puji. (2018). “Strategi Pemasaran Dalam Menarik Minat Konsumen Ditinjau Dari Etika Bisnis Islam (Studi Kasus Pada Pedagang Bakso Dan Mie Ayam Di Desa Sidodadi Sekampung Lampung Timur)”. Skripsi: IAIN Metro.

Creswell, John W. (2013). Research Design Pendekatan Kualitatif, Kuantitatif dan Mixe terj. Achmad Fawaid. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Faisal, Sanapiah. (1981). Penelitian Kualitatif; Dasar dan Aplikasi. Malang: YA3.

Ferdinand, Augusty. (2006). Metode Penelitian Manajemen. Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Herdiansyah, Haris. (2013). Wawancara, Observasi Dan Focus Groups: Sebagai Instrumen Penggali Data Kualitatif. Jakarta: Rajawali Press.

Husein, Umar. (2010). Manajemen Riset Pemasaran dan Perilaku Konsumen. Jakarta: PT Gramedia Pustaka.

Jahja, Yudrik. (2011). Psikologi Perkembangan. Jakarta: Kencana Prenada Media Group.

Kasmir. (2004). Manajemen Pemasaran Bank. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.

Kasmir. (2014). Dasar-dasar perbankan, Edisi revisi. Jakarta: PT raja Grafindo Persada.

Khotler, Philip dan Armstrong, Gary. (2008). Prinsip-prinsip Pemasaran Edisi Ke-12. Jakarta: Erlangga.

Kontjaraningrat. (2010). Metode Penelitian Masyarakat. Jakarta: PT. Gramedia.

Kotler, Philip dan Gary Amstrong. (2004). Principles of Marketingi. New Jersy: Prentice Hall.

Kotler, Philip dan Keller, Kevin Lane. (2009). Manajemen Pemasaran. Edisi Ke-13 Jilid 1. Jakarta: Gelora Aksara Pratama.

Laksana, Fajar. (2008). Manajemen Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu.

Meithasari, Rio. (2017). “Analisis faktor-faktor yang Mempengeruhi Profit”. Skripsi: Universitas Negeri Yogyakarta.

Moleong, L. J. (2011). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Moleong, Lexy J. (2006). Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya.

Moleong, Lexy J. (2017). Metodologi Penelitian Kualitatif (edisi terjemahan). Jakarta: PT Remaja Rosdakarya.

Nasution. (2006). Metode Penelitian Naturalistik Kualitatif. Bandung: Tarsito.

Nitisusastro, Mulyadi. (2013). Perilaku Konsumen dalam Prespektif Kewirausahaan. Bandung: Alfabeta.

Porter, Michael. (1994). Keunggulan Bersaing. Jakarta: Erlangga.

Priyanti, Y., Susanti, F., dan Aziz, N. (2017). “Minat Beli Konsumen Toko Sepatu Bata di Pasar Raya Padang Dilihat dari Sikap dan Iklan.” Jurnal Pundi. 1(2).

Putri, Ika dkk. (2022). “Faktor Penentu Minat Beli Konsumen Melalui E-Commerce Berbasis Marketplace”. Jurnal Ilmiah Poli Bisnis. Vol. 14, No. 1, April 2022.

Rahmawati, Penny. (2015). Pengaruh Variasi Produk, Harga dan Customer Experience Terhadap Keputusan Pembelian Ulang Roti Breadtalk Yogyakarta. Jurnal Ilmu Managemen. Vol. 12, No. 1, Januari 2015.

Riyanto, Bambang. (2008). Dasar-dasar Pembelanjaan Perusahaan. Yogyakarta: penerbit GPEE.

Rizky, M. F., dan Yasin, H. (2014). “Pengaruh Promosi dan Harga terhadap Minat Beli Perumahan Obama PT. Nailah Adi Kurnia Sei Mencirim Medan”. Jurnal Manajemen dan Bisnis. 14(2): 2067-2075.

Sartono, Agus. (2010). Manajemen Keuangan Teori dan Aplikasi. Yogyakarta : BPFE.

Sjarial, Dermawan. (2012). Akuntasi Manajemen. Jakarta: Mitra Wacana Media.

Suliyanto. (2010). Studi Kelayakan Bisnis Pendekatan Praktis. Yogyakarta: CV Andi Offset.

Sumarwan, Ujang. (2008). Perilaku Konsumen; Teori dan Penerapannya dalam Pemasaran. Jakarta: Gramedia Utama.

Suryabrata, Sumadi. (1987). Metode Penelitian. Jakarta: Rajawali Press.

Suryanto, Bambang dan Daryanto. (2019). Pengantar Manajemen Bisnis. Yogyakarta: Gava Media.

Sutrisno. (2009). Manajemen Keuangan: Teori, Konsep dan Aplikasi. Yogyakarta: Ekonisia.

Tjiptono, Fandy. (2014). Pemasaran Jasa (Prinsip, Penerapan, dan Penelitian). Yogyakarta: Andi Offset.

Zikmund dan Babin. (2010). Menjelajahi Riset Pemasaran Buku 1 Edisi 10. Jakarta: Salemba Empat.

Downloads

Published

2023-09-19

How to Cite

Kurniawati, A. D., Suwarsono, B., & Kurniawan, B. W. (2023). Strategi Pemasaran CV. Indo Jaya Bersatu Dalam Meningkatkan Profit Perusahaan dan Menarik Minat Konsumen. Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Manajemen, 2(4), 1–16. https://doi.org/10.58192/ebismen.v2i4.1329