ANALISIS MARKTING MIX UNTUK MENINGKATKAN VOLUME PENJUALAN PADA RAFIJAYA FOTOKOPI DI KOTA MEDAN
DOI:
https://doi.org/10.58192/profit.v2i1.445Keywords:
Marketing mix, Photocopy, MedanAbstract
Economic development resulted in increasingly fierce competition in business. To be able to survive and win in competition, a marketing strategy is needed. One of them is the marketing mix using the 4P components, product, price, promotion and place. This research aims to examine and understand whether Rafijaya Fotocopy can apply a marketing mix strategy to affect sales. This study uses a qualitative approach in order to clearly describe sales activities at Rafijaya Fotocopy. Using descriptive data analysis techniques, with data collection techniques namely observation and interviews. Based on the results of research on Rafijaya Photocopy, the marketing mix is applied where the 4P components, product, price, promotion and place have an influence on increasing sales volume.
References
Abdullah, T. (2019). Manajemen Pemasaran (cetakan 1). Rajawali Pers.
Akhamd Darmawan, F. B. & A. H. (2021). Manajemen Bisnis dalam perspekti Islam dan Teori(T. Haryanto (ed.)). UM Purwokerto Press.
Andriani, P. D. (2014). Peran Citra Merek dan Negara Asal Produk Dalam Hubungan Kausal Kualitas Produk dan Kesediaan Pengguna untuk Melakukan Komunikasi Getok -Tular. Universitas Atma Jaya Yogyakarta.
Denpasar, P. S. M. F. U. (2020). Manajemen Pemasaran (cetakan pe). CV. Noah Alethia. https://www.ptonline.com/articles/how-to-get-better-mfi-results
Hendrayani, E., Sitinjak, W., Kusuma, G. P. E., Yani, D. A., Yasa, N. N. K., Chandrayanti, T., Wisataone, V., Wardhana, A., Sinaga, R., & Hilal, N. (2021). Manajemen Pemasaran. In Manajemen Pemasaran: Dasar dan Konsep (Issue June). CV. Media Sains Indonesia.
Kotler, P. (2005). Manajemen Pemasaran (Jild 1). PT. Indes Kelompok.
Ma’ruf, I. K. (2013). Analisis Strategi Bauran Pemasaran Ritek yang Menentukan Tingkat Kepuasan Konsumen Bravo Swalayan Tuban. Universitas Brawijaya.
Sudaryono. (n.d.). Manajemen Pemasaran dan Teori Implementasi (F. Sigit (ed.); Edisi 1). CV. Andi Offset.
Tjiptono, F. (2008). Strategi Pemasaran (III, Edisi). CV. Andi Offset.
Wahyuddin Albra, Z. M. N. dkk. (2019). Usaha Kecil & Kewirausahaan (A. Ikhsan (ed.)). Madenatera.
Yosafat Gabriel Pradikta Andiwilapa. (2018). Pengaruh Bauran Pemasaran Terhadap Minat Beli Konsumen pada Lampung Walk di Bandar Lampung. Institut Informatika dan Bisnis Darmajaya