Pembuatan Website Untuk Membantu Pemasaran Produk Batik Tulis Dan Ecoprint Pada Umkm Lemayung Di Kelurahan Kepanjenlor Kota Blitar
DOI:
https://doi.org/10.58192/karunia.v2i3.1155Keywords:
Website, UMKM, Pemasaran, PendampinganAbstract
MSMEs or Micro, Small and Medium Enterprises are businesses owned by persons or legal entities that meet the requirements to be classified as a business. Lemayung is an MSME that sells various kinds of batik products and ecoprints located in KepanjenLor Village, Blitar City. In this community service activity, there is a work program that focuses on utilizing digital marketing. One of the aspects emphasized in this work program is the creation of a website for Lemayung SMEs. It is hoped that this can expand market reach and increase sales of Lemayung MSMEs.
References
Bukit, F. R. A., AS, G. G., Irvan, I., & Fahmi, F. (2019). Pembuatan Website Katalog Produk UMKM Untuk Pengembangan Pemasaran dan Promosi Produk Kuliner. JPPM (Jurnal Pengabdian dan Pemberdayaan Masyarakat), 3(2), 229-236. 10.30595/jppm.v3i2.4317
Darnis, F., & Azdy, R. A. (2019). Pemanfaatan Media Informasi Website Promosi (e-Commerce) sebagai Upaya Peningkatan Pendapatan UMKM Desa Pedado. SINDIMAS, 1(1), 275-278. http://dx.doi.org/10.30700/sm.v1i1.584
Haryono, S. (2018). Pengaruh penggunaan website terhadap penjualan produk pengusaha UMKM pada asosiasi industri kreatif Depok. Sosio e-kons, 10(1), 39-46. http://dx.doi.org/10.30998/sosioekons.v10i1.2324
Rokhmah, S., & Muslihah, I. (2021). Pendampingan Pemanfaatan Website Untuk Membantu Pemasaran UMKM Terdampak Covid-19 Pada Al Ihsan Store. BUDIMAS: JURNAL PENGABDIAN MASYARAKAT,3(1), 194-202. http://dx.doi.org/10.29040/budimas.v3i1.2261