Youtube Youtube Media As A Means Of Acquisition Arabic For Adolescent Children In Karyamulya Village, Cirebon City
Media Youtube Sebagai Sarana Akuisisi Bahasa Arab Untuk Anak Remaja Di Desa Karyamulya, Kota Cirebon
DOI:
https://doi.org/10.58192/sidu.v2i1.604Abstract
Overview Puberty is a time of self-discovery and they always want to learn new things. All of this is supported by increasingly sophisticated technology and many accessible applications that help you gain new knowledge, such as YouTube videos from your website. This study aims to help level B2 children enter puberty through the media YouTube. This study uses a qualitative and descriptive method. The results of the survey are that Arabic teachers consider the results of this survey when teenagers around the village of Karyamulya in the Cirebon Regency Data obtained from phenomena occurring in the field can be used in the form of conversation results between the speaking partner and the speaking partner. Data were obtained from a case study of a teenager living near the researcher's residence with conditions such as entering adolescence, owning a smartphone, and using YouTube as a learning tool and entertainment.
References
Tutiasri, R. P., Laminto, N. K., & Nazri, K. (2020). “Pemanfaatan YouTube Sebagai Media Pembelajaran Bagi Mahasiswa di Tengah Pandemi Covis-19”. Jurnal Komunikasi, Masyarakat dan Keamanan (KOMASKAM), 4.
Rani, E., & Rahayu, W. (2021). “Penggunaan Video Youtube Sebagai Media Pembelajaran Bagi Anak Usia Dini Di Masa Pandemi Covid-19”. Jurnal Pendidikan Tambusai, 5(3), 6150–6156.
Dewi, Anak Agung Istri Kristiana. 2020. “Meningkatkan Keterampilan Berbicara Siswa Melalui Model Pembelajaran Role Playing Berbantuan Media Audio visual Anak”. Jurnal Mimbar Ilmu, Vol. 25 No. 3, 2020 P-ISSN: 1829-877X E-ISSN: 2685-9033
Zubaidah, E. (2004). “Perkembangan Bahasa Anak Usia Dini dan Teknik Pengembangannya di Sekolah”. Cakrawala Pendidikan XXIII(2), No 3, 459-479.
Muhammad. 2016. Metode Penelitian Bahasa. Jogjakarta: Ar-Ruzz Media.
Moleong, Lexy J. 2010. “Metode Penelitian Kualitatif”. Bandung: PT Remaja Rosdakarya.
Nuryani dan Dona Aji Karunia Putra. 2013. Psikolinguistik. Tangerang Selatan: Mazhab Ciputat.
Purba, Andiopenta. 2013. “Peranan Lingkungan Bahasa dalam Pemerolehan Bahasa Kedua”. Dalam Jurnal Pena. Vol. 3. No. 1. Juli.
Putra, Asas dan Diah Ayu Patmaningrum. 2018. “Pengaruh YouTube di Smartphone terhadap Perkembangan Komunikasi Interpersonal Anak”. Dalam Jurnal Penelitian Komunikasi. Vol. 21. No. 2. Desember.
Sudarwati, Emy, dkk. 2017. “Pengantar Psikolinguistik”. Malang: Universitas Brawijaya Press.
Sundari, Weli. 2018. “Pemerolehan Bahasa”. Dalam Jurnal Warna. Vol. 2. No. 1. Juni.
Troike, Muriel Saville. 2005. Introducing Second Language Acquisition. New York: Cambridge University Press.
Yule, George. 2014. The Study of Language (Fifth Edition). New York: Cambridge University Press.
Andriani, Riska, and Inayati Arfanny. "PENGARUH LINGKUNGAN TERHADAP PEMEROLEHAN BAHASA ARAB SEBAGAI BAHASA KEDUA REMAJA."
Andriani, R., & Arfanny, I. PENGARUH LINGKUNGAN TERHADAP PEMEROLEHAN BAHASA ARAB SEBAGAI BAHASA KEDUA REMAJA.
Andriani, Riska, and Inayati Arfanny. "PENGARUH LINGKUNGAN TERHADAP PEMEROLEHAN BAHASA ARAB SEBAGAI BAHASA KEDUA REMAJA."
Andriani, R. and Arfanny, I., PENGARUH LINGKUNGAN TERHADAP PEMEROLEHAN BAHASA ARAB SEBAGAI BAHASA KEDUA REMAJA.
Andriani R, Arfanny I. PENGARUH LINGKUNGAN TERHADAP PEMEROLEHAN BAHASA ARAB SEBAGAI BAHASA KEDUA REMAJA