Analisis Perbandingan Algoritma Pada Tiktok dan Instagram Sebagai Content Media Dalam Pemasaran
DOI:
https://doi.org/10.58192/sidu.v3i1.1795Keywords:
social media, product marketing, tiktok, instagram, contentAbstract
Technological advances have made social media a marketing platform that many people are interested in. Various applications already have marketing features such as the TikTok and Instagram applications. By utilizing content as a marketing medium for a brand or product owned on the TikTok and Instagram applications. This research was carried out using a literature study method through previous journals related to the problem. The aim of this research is to find similarities and differences between the TikTok and Instagram application algorithms as marketing media. The results of this research are that the TikTok and Instagram applications have the same advantages in marketing an item or product, namely making the content as interesting as possible to attract the enthusiasm of the general public online.
References
Ariffudin Islam, M. (2022). Perancangan konten media sosial media tiktok sebagai media promosi dedado batik di surabaya. Jurnal Barik, 3(2), 112–124. https://ejournal.unesa.ac.id/index.php/JDKV/
Arya, S. M., Wahid, R., & Purnamasari, E. D. (2022). Pemasarasan Melalui Media Sosial di TikTok: Apakah Waktu dan Tipe Konten Memengaruhi Tingkat Keviralan? Jurnal Ilmu Manajemen, 12(1), 17–34. https://doi.org/10.32502/jimn.v12i1.4439
Dewi, S. (2016). Komparasi 5 Metode Algoritma Klasifikasi Data Mining. Journal of Techno Nusa Mandiri, XIII(1), 60–66.
Dr. Sana Saima, Dr. Sachin Parappagoudar, Ananya Hariharan, Vishesh S Setty`, Aditya Ashok Jain, Aanchal Jain, Aditya P Jain, Aman R Jain, & Darshan Banka. (2023). The Power of Instagram’s Algorithm in Boosting the Visibility of Startups & Small Businesses. International Journal of Engineering and Management Research, 13(2), 59–63. https://doi.org/10.31033/ijemr.13.2.9
Emanuel Jando, S.Kom., M.T.I, Paskalis Andrianus Nani, S.T., M. T. (2018). Algoritma_dan_Pemrograman_dengan_Bahasa. https://www.google.co.id/search?hl=id&tbo=p&tbm=bks&q=inauthor:%22Emanuel+Jando,+S.Kom.,+M.T.I.%22
Farid, M., & Farhah, E. (2021). Pemanfaatan Algoritma Instagram dalam Meningkatkan Promosi ODTW Budaya (Studi Kasus di @KampungbudayaPijiWetan). Cakra Wisata, 22(2), 1–8. https://jurnal.uns.ac.id/cakra-wisata/article/view/50407
Hartanto, R. S. W., & Dani, H. (2016). Studi Literatur: pengembangan media pembelajaran dengan software autocad. Jurnal Kajian Pendidikan Teknik Bangunan, 1(1), 1–6.
Kani. (2020). Modul Pengantar Algoritma dan Pemrograman. Algoritma Dan Bahasa Pemrograman, 1, 1–36. https://pustaka.ut.ac.id/lib/wp-content/uploads/pdfmk/MSIM4203-M1.pdf
Kusuma Febriyani, A., & Indriani, F. (2023). Pengaruh Fitur Pemasaran Media Sosial terhadap Keputusan Pembelian pada Industri Cepat Saji dengan Kepercayaan pada Merek sebagai Mediator. Diponegoro Journal of Management, 12(1), 1–14. http://ejournal-s1.undip.ac.id/index.php/dbr
Latifah, K., Wibowo, S., & Nada, N. Q. (2018). ANALISIS DAN PENERAPAN ALGORITHMA C4.5 DALAM DATA MINING UNTUK MENUNJANG STRATEGI PROMOSI PRODI INFORMATIKA UPGRIS. 11(2), 1–2.
Mustofa, U., Imron, M., Intan, Z., Nur, W., Al, M. A., Wati, S., Hanata, A., & Matanari, B. (2021). Pemanfaatan Teknologi Informasi Sebagai Media Balikpapan. Seminar Nasional Pengabdian Kepada Masyarakat (SEPAKAT), 2(1), 1–5. https://journal.itk.ac.id/index.php/sepakat/article/view/540/253
Pardianti, M. S., & Valiant, V. (2022). Pengelolaan Konten Tiktok Sebagai Media Informasi. Fikom UPI YAI, XXVII(September), 1–19. http://repository.upi-yai.ac.id/4706/1/Pengelolaan Konten Tiktok sebagai Media Informasi.pdf
Puspananda, D. R. (2022). Studi literatur: komik sebagai media pembelajaran yang efektif. JPE (Jurnal Pendidikan Edutama, 9(1), 85–92. http://ejurnal.ikippgribojonegoro.ac.id/index.php/JPE
Putri, F. A., Bramasta, D., & Hawanti, S. (2020). Studi literatur tentang peningkatan kemampuan berpikir kritis siswa dalam pembelajaran menggunakan model pembelajaran the power of two di SD. Jurnal Educatio FKIP UNMA, 6(2), 605–610. https://doi.org/10.31949/educatio.v6i2.561
Rifqi, A. (2023). Implementasi TikTok untuk meningkatkan Brand Awareness dan Penjualan. https://www.researchgate.net/publication/367251692_Implementasi_Aplikasi_TikTok_untuk_Memanfatakan_Brand_Awareness_dan_Penjualan
Sismoro, H. (2005). Pengantar logika informatika, algoritma dan pemrograman komputer (ANDI (ed.); 1st ed.). https://elibrary.bsi.ac.id/readbook/203069/pengantar-logika-informatika-algoritma-dan-pemrograman-komputer
Yunita, D., Widad, A., Diah, Y. M., & Farla, W. (2021). Pembuatan Content Marketing : Journal of Sriwijaya Community Services. Pembuatan Content Marketing : Journal of Sriwijaya Community Services, 2(2), 89–96. sricommerce: Journal of Sriwijaya Community Services