Strategi Branding Usaha di Kalangan Pelaku UMKM

Authors

  • Gunawan Gunawan STIEM Bongaya
  • Ardiansyah Halim STIEM Bongaya
  • Muh Irwan Nur Hamidin STIEM Bongaya
  • Lusiana Kanji STIEM Bongaya
  • Muh. Faisal Arief STIEM Bongaya
  • Muh Irfai Sohilauw STIEM Bongaya
  • Muhammad Tafsir STIEM Bongaya

DOI:

https://doi.org/10.58192/sejahtera.v2i4.1472

Keywords:

content, format, articles

Abstract

The abstract contains a brief description of the research problem and objectives, methods used, and research results. The pressure for writing abstracts is mainly on research results. Abstracts are written in Indonesian and English. Abstract typing is done single-spaced with narrower margins than the right and left margins of the main text. Key words need to be included to describe the problem domain being researched and the main terms that underlie the implementation of the research. Key words can be single words or combinations of words. Number of key words 3-5 words. These keywords are necessary for computerization. Searching for research titles and abstracts is made easier with these keywords.

References

Inayah Fitri. 2017.“Pengaruh Iklan dan Citra Merek Terhadap Keputusan Pembelian Ditinjau dalam Perspektif Ekonomi Islam” Skripsi. Fakultas Ekonomi dan Bisnis Islam UIN Lampung

Jupriono, & Dewaty, A. P. (2021). Pengelolaan Branding Untuk Meningkatkan Efektivitas UMKM Kolam Pancing Sumber Rejeki Desa Kalanganyar.

Putri, N. A. (2021). Pengaruh brand knowledge dan hedonic shopping value terhadap impulse buying dengan positive emotion sebagai moderasi. Simba, 2(4), 15.

Rachmawati, R., & Sawitri, S. (2015). Implementasi Strategi Branding Usaha Batik Loyalitas Konsumen Pada Umkm Batik Pekalongan Jawa Tengah. Teknobuga, 2(1), 19–40

Ramadhan, M. F., & Rosyad, U. N. (2021). Strategi Branding Kopi Kewadanan dalam Menghadapi Persaingan. Jurnal Riset Public Relations, 1(1), 15–21. https://doi.org/10.29313/jrpr.v1i1.78

Romadhoni. 2015.” Pengaruh Citra Merek (Brand Image) Terhadap Pengambilan Keputusan Pembelian Sepatu Nike Pada Mahasiswa FIK UNY.”Skripsi. Fakultas Ilmu Keolahragaan, Universitas Negeri Yogyakarta

Sangadji, Etta Mamang dan Sopiah. 2013. Perilaku Konsumen. Yogyakarta: CV. Andi Ofset

Sarudin, R. (2022). Pengaruh Branding Abang None Jakarta Utara Terhadap Peningkatan Promosi 12 Destinasi Wisata Pesisir Jakarta Utara. Jurnal Manajemen Perhotelan Dan Pariwisata, 4(2), 67–74. https://ejournal.undiksha.ac.id/index.php/JMPP/article/view/43904

Sudha Sucandrawati, N. L. K. A. A. sudha, Usadha, D. N., & Merta, I. K. (2022). Peran Branding Terhadap Keputusan Pembelian Dimediasi Word of Mouth Marketing Di Perusahaan Lulur Sekar Jagat. Jurnal Ilmiah Satyagraha, 5(2),

Downloads

Published

2023-10-24

How to Cite

Gunawan Gunawan, Ardiansyah Halim, Muh Irwan Nur Hamidin, Lusiana Kanji, Muh. Faisal Arief, Muh Irfai Sohilauw, & Muhammad Tafsir. (2023). Strategi Branding Usaha di Kalangan Pelaku UMKM. Sejahtera: Jurnal Inspirasi Mengabdi Untuk Negeri, 2(4), 273–281. https://doi.org/10.58192/sejahtera.v2i4.1472