Pengaruh Daya Tarik Iklan, Pemilihan Lokasi Dan Electronic Word Of Mouth (E-Wom) Terhadap Minat Beli Unit Apartemen Gunawangsa Tidar Surabaya

Authors

  • Noer Faridatul Sholehah Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Pemuda
  • Nur Farida Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Pemuda
  • Nur Aini Anisa Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Pemuda

DOI:

https://doi.org/10.58192/wawasan.v1i4.1299

Keywords:

Purchase Intention, Advertising Attractiveness, Location Selection, Electronic Word Of Mouth (e-WOM)

Abstract

The goal of this study is to ascertain the impact of advertising attraction location choice and electronic word of mouth (e-WOM) on interest in purchasing condominium units in Gunawangsa Tidar Surabaya. A quantitative approach is taken in this investigation. Source data were used, as well as questionnaires for data collecting. As can be observed from the results of the multiple linear regression analysis, the analytical findings of this study demonstrate that advertising attractiveness has a substantial impact on location choice and interest in purchasing an electronic word of mouth (e-WOM) unit. Y = 5.602 0.039 0.143 0.247 . According to the linear model, location preference and interest in purchasing electronic word of mouth (e-WOM) devices grow in response to favorable advertising.

References

Latief, A. (2018). Analisis Pengaruh Produk, Harga, Lokasi dan Promosi terhadap Minat Beli Konsumen pada Warung Wedang Jahe (Studi Kasus Warung Sido Mampir di Kota Langsa). Jurnal Manajemen Dan Keuangan, 7(1), 90–99.

Maskuri, M. A., Kurniawan, E. N., Wardani, M. K., & Andriyani, M. (2019). Kepercayaan , Kemudahan Penggunaan Dan Electronic. Jurnal Manajemen Kewirausahaan, 16(02), 139–150.

Nugroho, S. (2013). Analisis Pengaruh Daya Tarik Iklan dan Kekuatan Celebrity Endorser Terhadap Brand Awareness dan Dampaknya Terhadap Brand Attitude Handphone Nokia. Diponegoro Journal of Management, 2, 12.

Stephanie, E., Rumambi, L. J., Sondang, Y., Si, S., Sc, M., Pemasaran, J. M., Petra, U. K., & Siwalankerto, J. (2014). Analisa Pengaruh Rio Dewanto Dan Donita Sebagai Celebrity Endorser Terhadap Minat Beli Produk Axe Anarchy Dengan Daya Tarik Iklan Dan Efek Iklan Sebagai Variabel Intervening. Jurnal Manajemen Pemasaran, 2(1), 1–9.

Tania, A. E., Hermawan, H., & Izzuddin, A. (2022). Pengaruh Lokasi Dan Harga Terhadap Minat Beli Konsumen. Publik: Jurnal Manajemen Sumber Daya Manusia, Administrasi Dan Pelayanan Publik, 9(1), 75–84.

Zufaldi, M., Evanita, S., & Septrizola, W. (2019). Pengaruh Daya Tarik Iklan, Harga dan Electronic Word of Mouth (eWOM) Terhadap Minat Pengguna Jasa Transportasi Online Grab di Kota Padang. Jurnal Kajian Manajemen Dan Wirausaha, 01(01), 2019.

Downloads

Published

2023-08-30

How to Cite

Noer Faridatul Sholehah, Nur Farida, & Nur Aini Anisa. (2023). Pengaruh Daya Tarik Iklan, Pemilihan Lokasi Dan Electronic Word Of Mouth (E-Wom) Terhadap Minat Beli Unit Apartemen Gunawangsa Tidar Surabaya. Wawasan : Jurnal Ilmu Manajemen, Ekonomi Dan Kewirausahaan, 1(4), 303–317. https://doi.org/10.58192/wawasan.v1i4.1299