Perencaanaan dan Proses Pemasaran yang Dilakukan Xpander
DOI:
https://doi.org/10.58192/populer.v3i4.2818Keywords:
Marketing Planning, Mitsubishi Xpander and Marketing StrategyAbstract
Effective marketing planning is the key to success for companies, especially in the increasingly competitive automotive industry. This research aims to analyze the planning and marketing process carried out by Mitsubishi Xpander. The method used is a literature review, which involves analyzing various reference sources related to marketing and business strategy. The findings show that Mitsubishi Xpander has successfully implemented a planned marketing strategy, including product adjustments, competitive prices and effective promotions. Additionally, in-depth market analysis helps companies in understanding consumer preferences and identifying opportunities in the market. The implications of this research highlight the importance of implementing marketing strategies that are adaptive and responsive to changing consumer trends to increase competitiveness and business sustainability. The results of this research can provide insight for other companies in formulating more effective and efficient marketing strategies.
References
Amanda, F., & Riofita, H. (2024). Pemasaran berbasis data: Cara memanfaatkan analitik untuk menjangkau audiens yang tepat. Jurnal Ilmiah Manajemen, Ekonomi dan Akuntansi, 4(2), 16–23.
Amilia, S., & Novianti, A. (2016). Pengaruh bauran pemasaran terhadap kepuasan konsumen pada Warung Kanasha di Kota Langsa. Jurnal Manajemen dan Keuangan, 5(1), 459–468.
Fadli, M., Jaya, A. H., & Kornelius, Y. (2023). Strategi bauran pemasaran briket pengganti arang di Desa Sibalaya Selatan. Jurnal Pengabdian pada Masyarakat Indonesia, 2(2), 70–77.
Gustiani, S., & Riofita, H. (2024). Perencanaan dan proses pemasaran yang dilakukan oleh Honda (Mobil). Ekonodinamika: Jurnal Ekonomi Dinamis, 6(4).
Karinda, M. V. A., Mananeke, L., & Roring, F. (2018). Pengaruh strategi pemasaran dan inovasi produk terhadap kinerja pemasaran produk IndiHome PT. Telkom Area Tomohon. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 6(3).
Kodu, S. (2013). Harga, kualitas produk, dan kualitas pelayanan pengaruhnya terhadap keputusan pembelian mobil Toyota Avanza. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis dan Akuntansi, 1(3).
Lestari, T. W., Chasanah, U., & Mathori, M. (2023). Strategi penguatan UMKM melalui model pentahelix di Kabupaten Purworejo. Jurnal Syntax Admiration, 4(12), 2306–2316.
Nurhayaty, M. (2022). Strategi mix marketing (product, price, place, promotion, people, process, physical evidence) 7P di PD Rasa Galendo Kabupaten Ciamis. Jurnal Media Teknologi, 8(2), 119–127.
Priangani, A. (2023). Memperkuat manajemen pemasaran dalam konteks persaingan global. Jurnal Kebangsaan, 2(4), 1–9.
Rahayu, S. (2023). Strategi pemasaran produk dalam meningkatkan kepuasan pelanggan. Jurnal Penelitian dan Pengkajian Ilmiah Sosial Budaya, 2(1), 109–113.
Riofita, H., Rifky, M. G., Salamah, L. R., Asrita, R., & Nurzanah, S. (2024). Perubahan strategi pemasaran dalam menghadapi tantangan pasar konsumen di era digital. Jurnal Ekonomi Manajemen dan Bisnis (JEMB), 1(3), 21–26.
Rusby, Z. (2015). Analisis pemasaran pada PT. Pegadaian (Persero) Cabang Syariah Ahmad Yani Pekanbaru. Jurnal Al-Hikmah, 12(2).
Salsabila, Y. V., & Maddinsyah, A. (2024). Pengaruh promosi dan kualitas pelayanan terhadap keputusan konsumen dalam membeli mobil Mitsubishi Xpander di PT. Srikandi Diamond Motors Pondok Cabe. JEAC: Journal of Economic Academic, 1(2), 53–62.
Siregar, A., & Riofita, H. (2024). Manajemen strategis dan proses pemasaran (Studi kasus: Cara Xpander melakukan perencanaan dan proses pemasaran). PENG: Jurnal Ekonomi dan Manajemen, 2(1), 1025–1033.
Suprayogi, A. M., & Wahyuati, A. (2017). Pengaruh bauran pemasaran dan kualitas pelayanan terhadap kepuasan konsumen. Jurnal Ilmu dan Riset Manajemen (JIRM), 6(1).