Analisis Peran Hubungan Masyarakat pada PT. Prima Mitra Elektrindo
DOI:
https://doi.org/10.58192/populer.v2i4.1473Keywords:
Communication, Public, Public RelationAbstract
Public relations is a communication activity between a company, agency or organization and the public. Therefore, public relations plays an important role for an organization to establish good relations with the public. This research uses a qualitative descriptive approach, namely by analyzing behavior or actions that occur narratively. The data sources in this research use primary and secondary sources. Primary data is data obtained from observation, interviews and documentation. Meanwhile, secondary data is data obtained from research journals, books and research articles. The sampling technique in this research used a purposive sampling technique. The purposive sampling technique is a sampling technique that takes information from an informant who has the potential to know the data needed in the research. The aim of this research is to understand the role of public relations in depth at PT. Prima Mitra Elektrindo. The results of this research indicate that the role of public relations at PT. Prima Mitra Elektrindo has done this optimally.
References
Amanda, Y. W. (2023). Peran Humas Dalam Membentuk Citra Positif Yayasan Al Kausar Desa Semanding Kecamatan Jenangan Ponorogo.
Batoebara, M. U., & Zebua, D. (2021). Peran Public Relations Dalam Meningkatkan Citra Positif Hotel Santika Premiere Dyandra Medan. Network Media, 4(2), 20–39. https://doi.org/10.46576/jnm.v4i2.1403
Cahyani, A. M. (2020). Strategi Komunikasi Humas Pemerintah Kota Surabaya. 10(1).
Dewanti, R. R., & Primasari, I. (2023). Peran Public Relations Radio Cakra Bandung dalam Meningkatkan Loyalitas Pendengar di Masa Pandemi. 05(03), 10735–10740.
Djayanti, A. D. (2021). Peran Humas Dalam Lobby Dan Negoisasi Untuk Mempertahankan Mitra Kerja Pada PT. Isentric Indonesia.
Elyus, D. S., & Soleh, M. (2021). Strategi Humas Dalam Meningkatkan Citra Sekolah Di Era Pendemi Covid 19. Jurnal Inspirasi Manajemen Pendidikan, 09, 281–289.
Fajri, N., Madaniyah, F., & Fitri, A. N. (2022). Peran Public Relations Dalam Strategi Pemasaran Pada PT. Gojek. June.
Harahap, D. P., & Chatamallah, M. (2022). Peran Public Relations PT. Pos Indonesia dalam Memantau Opini Publik. Bandung Conference Series: Public Relations, 2(1), 313–318. https://doi.org/10.29313/bcspr.v2i1.1155
Hendrawanto, G. (2017). Peran Humas Dalam Meningkatkan Citra Sekolah Di SMA Negeri 7 Kota Tangerang Selatan. 6(2), 408–420.
Herlina, S. (2015). Strategi Komunikasi Humas Dalam Membentuk Citra Pemerintahan Di Kota Malang. 4(3), 493. www.publikasi.unitri.ac.id
Imamuddin, M. (2023). Peran Humas Dalam Komunikasi Dakwah Di MAN 3 Banjar.
Izma, Y. A., & Feriyanti, Y. G. (2022). The Role of Public Relations in Improving Cooperative Relations With the Mass Media at the Office of The Regional Legislature of The District of Bangka. 6(3), 5070–5076.
Maulidia, R. (2020). Peran Humas Pemerintah Sebagai Sarana Komunikasi Publik (Studi Pada Bagian Humas Dan Protokol Pemerintah Kota Bogor). 14, 1–9.
Ningsih, I., Arman, & Harnalia. (2022). Strategi Manajemen Humas dalam Meningkatkan Citra Sekolah Di SMPN 1 Tellu Siattinge. Jurnal Mappesona, 5(1), 11–21. https://doi.org/10.30863/mappesona.v5i1.2495
Nurlaela, C. (2022). Analisis Peran Humas PT. Sicepat Express Dalam Memanfaatkan Social Media Sebagai Media Promosi. June.
Paradina, N. (2022). Peran Humas Dalam Kegiatan Peliputan Dan Pembuatan Press Release Di Dinas Kominfo Kabupaten Lampung Barat.
Pratama, N. A. (2023). Peran Humas Perumdam Tirta Wijaya Kabupaten Cilacap Dalam Melayani Pelanggan.
Prof. Dr. H. Mudjia Rahardjo, M. S. (2010). Triangulasi dalam Penelitian Kualitatif. https://uin-malang.ac.id/r/101001/triangulasi-dalam-penelitian-kualitatif.html
Purwo, R. H. S., & Puspasari, D. (2020). Peran Humas Dalam Meningkatkan Citra Positif Pada Badan Pengembangan Sumber Daya Manusia (BPSDM) Provinsi Jawa Timur. Jurnal Pendidikan Administrasi Perkantoran (JPAP), 8(3), 458–467. https://doi.org/10.26740/jpap.v8n3.p458-467
Rahmawati, D. H., Fauzan, L. A., Handika, W. M., & Prastiyasti, Y. L. (2022). Strategi Public Relation Dalam Menangani Complain Customer. 10(2), 451–459.
Rijali, A. (2018). Analisis Data Kualitatif. 17(33), 81–95.
Rini, K. S., Rusmiwari, S., & Widodo, H. P. (2017). Peran Humas Dalam Meningkatkan Citra Universitas Tribhuwana Tunggadewi. Jurnal Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik, 6(1), 34–37.
Rolando, D. M., Adellia, T., Aziz, N. M. A., & Wicaksono, G. D. K. (2021). Peran Dan Fungsi Public Relation Dalam Mempertahankan Citra Positif Portal Berita Online Antaranews.Com. Syiar | Jurnal Komunikasi Dan Penyiaran Islam, 1(2), 79–88. https://doi.org/10.54150/syiar.v1i2.37
Sandyakala, M. C. (2020). Peran Public Relations dalam Meningkatkan Citra Lembaga Pendidikan. Journal STAI Syamsul ’Ulum, 30, 71–84.